Ministrul Educației, Daniel David, a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Mecanism de intervenție pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar”. Cel puțin 37.500 de cadre didactice vor participa la activități pentru dezvoltarea competențelor profesionale în domeniul alfabetizării funcționale.
Potrivit unui comunicat de presă, vor beneficia de proiect și peste 15.000 de elevi din 176 de școli selectate la nivel național.
Proiectul, cofinanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021–2027, se concentrează pe alfabetizarea funcțională a elevilor din învățământul primar și gimnazial (ISCED 1-2). Domeniile vizate sunt lectura, matematica, științele, educația civică și educația digitală.
Se vor implementa intervenții integrate care includ:
Elaborarea unui cadru de evaluare a nivelului de alfabetizare funcțională, cu standarde, seturi de itemi și teste de evaluare.
Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice.
Implementarea unui mecanism pilot pentru alfabetizarea funcțională a elevilor, cu perspectiva extinderii la nivel național.
Proiectul se adresează:
Minim 15.000 de elevi din 176 de școli primare și gimnaziale, selectate la nivel național.
Minim 37.500 de cadre didactice, inclusiv personal de predare, conducere, îndrumare și control, care vor participa la activități pentru dezvoltarea competențelor profesionale legate de alfabetizarea funcțională.
Proiectul va fi implementat pe o perioadă de 48 de luni, începând cu 1 octombrie, în parteneriat cu:
Institutul de Științe ale Educației
CCD Alba, Argeș, Dolj, Ilfov, Suceava
ISJ Alba, Argeș, Dolj, Ilfov, Suceava
Valoarea eligibilă totală a proiectului este de 207.160.606,80 lei, dintre care 166.709.127,57 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.
Daniel David a subliniat importanța proiectului:
„O problemă esențială a sistemului nostru de educație este legată de nivelul ridicat de analfabetism funcțional, care devine un risc de securitate națională, vulnerabilizându-ne, ca țară, la manipulare (prin narațiuni conspiraționiste) și la subdezvoltare - ca societate bazată pe cunoaștere.
Acest proiect completează și permite 'pilotări experimentale' pentru demersurile instituționale recent introduse și anume programele remediale la nivelul învățământului primar (prin 2 ore/săptămână) și la nivel gimnazial/liceal (din timpul per disciplină la dispoziția cadrului didactic), programe remediale focalizate pe: consolidarea-fixarea competențelor; dezvoltarea competențelor-țintă, nedezvoltate în demersul standard; utilizarea competențelor în viața cotidiană și dezvoltarea competențelor pentru performanță”, a subliniat ministrul.
Diagnostic tranșant al ministrului Daniel David: „Prea multe umbre în peisajul educațional”
Moţiune Educaţie: Ministrul Daniel David propune un pact pe zece ani pentru educație și cercetare
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.