Profesorii universitari contestă masteratul didactic de 1-1,5 ani: „Dacă vrem să facem ceva serios, este să nu se poată intra în învăţământul liceal fără un master de specialitate”

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Profesorii universitari contestă masteratul didactic de 1-1,5 ani: „Dacă vrem să facem ceva serios, este să nu se poată intra în învăţământul liceal fără un master de specialitate” / FOTO: Freepik.com@ana tolipova
Profesorii universitari contestă masteratul didactic de 1-1,5 ani: „Dacă vrem să facem ceva serios, este să nu se poată intra în învăţământul liceal fără un master de specialitate” / FOTO: Freepik.com@ana tolipova

Masteratul didactic, propus cu durata de un an sau un an și jumătate (înlocuind forma de doi ani), stârnește critici din partea unor cadre universitare, care consideră că aceasta varianta nu oferă pregătirea de specialitate necesară pentru profesori. 



”Nu e doar o problemă legată de durată, din păcate e o problemă de fond, pentru că acest masterat didactic e aproape în integralitatea lui, pedagogic, didactic. Deci nu include formare de specialitate.

Obligatoriu cerem ca după trei ani de licenţă să existe o formare a studenţilor, pentru că nu e de ajuns să ştii metode de predare, dacă nu ştii conţinuturi”, spune Oana Fotache Dubălaru, decanul Facultății de Litere de la Universitatea din Bucureşti, potrivit TVR Info.

Noul masterat didactic, cu durata de un an sau un an și jumătate, care îl înlocuiește pe cel de doi ani, urmează să devină obligatoriu din anul 2029, potrivit noilor Legi ale educației, adoptate în 2023. Până atunci, universitățile și autoritățile din educație trebuie să contureze procedurile, structurile de predare și schema de credite pentru a asigura compatibilitatea cu normele naționale și europene.

Profesorii de specialitate (matematică, chimie etc.) avertizează că adoptarea modelului scurt poate duce la un corp didactic mai puțin pregătit și mai generalist.

”Dacă vrem învăţământ bun trebuie să formăm specialişti în meseriile de profesori de română, profesori de matematică, profesori de fizică, de profesori de chimie. Nu să le punem de-a valma.

Sunt deci necesare mastere de specialitate şi singura opţiune viabilă, dacă vrem să facem ceva serios, este să nu se poată intra în învăţământul liceal fără un master de specialitate”, a delcarat și Liviu Ornea, profesor de matematică la Universitatea din București.

 

 

CITEȘTE ȘI

Bacalaureat 2026: Cum pot elevii să înlocuiască probele de competențe și ce teste internaționale sunt acceptate pentru echivalarea rezultatelor. Lista completă a testelor și certificatelor recunoscute

UNATC „I.L. Caragiale” din București lansează primul Masterat de Stand-Up Comedy din România

„Nu e corect față de elevi!” Reformele din Educație îi forțează pe profesori să predea discipline pe care nu le-au mai predat niciodată: „Copiii nu merită să aibă informații de la cineva calificat?”

O profesoară, după zeci de ani de catedră, a părăsit sistemul care „rupe” copiii: „Îi pregătim să fie obedienți, nu inteligenți. Așa că i-am retras și pe ai mei”

Daniel David trage un semnal de alarmă: „Învățământul din România devine risc de securitate națională”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel