„România a pierdut «clasa de mijloc» a educației! Avertismentul Oanei Moraru: „Elevul mediu e pe cale de dispariție!”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
„România a pierdut «clasa de mijloc» a educației! Avertismentul Oanei Moraru: „Elevul mediu e pe cale de dispariție!” / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro
„România a pierdut «clasa de mijloc» a educației! Avertismentul Oanei Moraru: „Elevul mediu e pe cale de dispariție!” / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

România pierde „clasa de mijloc” a educației. Oana Moraru, expert în parenting și educație, avertizează că elevul mediu dispare, profesorii nu sunt evaluați, iar gimnaziul devine punct critic.



„România a pierdut în ultimele decenii «clasa de mijloc» a educației.

Elevul mediu, cu deprinderi bune şi cunoştințe de bază e pe cale de dispariție. Ori ne lăudăm cu excelența, ori o dăm pe refrenul cu situația defavorizaților economic. Ori ne medităm pentru colegii şi clase selectate, ori dăm vina pe obrăznicia sau lenea de nesalvat a celorlalți”, scrie Oana Moraru pe pagina de Facebook.

Profesorul fără răspundere

„Profesorul de la clasă nu are răspundere în fața nimănui”, scrie Oana Moraru.

Nu există un mecanism care să arate dacă un cadru didactic produce învățare. Nu există evaluare reală a impactului său asupra elevilor. Nimeni nu verifică dacă elevii au înțeles, dacă metoda funcționează sau dacă trebuie schimbată.

„Ca să ridici sistemul, trebuie control mare pe structura lecției. Pe ce dă şi pe ce cere profesorul. În ce cadru, cu câtă organizare. Cu ce răspundere şi în fața cui.

Momentan, profesorul de la clasă nu are răspundere în fața nimănui. Nimeni nu are termometrul în mână pentru impactul la clasă al profesorilor. Nimeni nu măsoară dacă proful X produce învățare la clasa Z, de nivel Y. Nici instrumente de sprijin pentru ce nu iese bine sau pentru dificultățile copiilor nu dă nimeni în şcoli. Nu există un director de învățare”, mai adaugă experta.

 

SURSA FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

 

Punctul critic: gimnaziul

 

Cele mai mari pierderi apar în gimnaziu.

„La gimnaziu se pierd cei mai mulți copii. Se rupe filmul de la clasele a V-a. Învățătorii sunt cât de cât monitorizați de părinți. E dialogul mai strâns acolo.

Profesorii, la gimnaziu, fac ce pot. Cu metode şi metodică nemăsurate de nimeni. Cu generații de copii din ce în ce mai instabili în atenție.

Până nu există mentorat şi control la nivel de şcoli, pentru echipele educaționale, cu autoritate şi consecințe pentru ce se întâmplă în clase - nu există educație cu putere transformatoare în țară.Cum nu există fabrică fără feed-back pe calitatea producției”, subliniază Oana Moraru.

 

Scandalurile mici care acoperă problema mare

 

An de an, începerea școlii aduce câte un scandal convenabil. Discuțiile despre manuale, despre uniforme sau despre burse umbresc întrebarea importantă: cine și cum răspunde de ceea ce se întâmplă efectiv la clasă? Cine îi ajută pe profesori să-și schimbe metodele? Cine verifică dacă elevii învață cu adevărat?

„În fiecare an începe un mic scandal legat de sistem. E mereu unul convenabil, pentru că el acoperă astfel, marea discuție despre cum ar trebui coordonați profesorii şi măsurați, cum ar trebui ajutați, dar şi verificați, cum ar trebui familiile implicate etc”, adaugă experta.

 

România educației fără transformare

 

SURSA FOTO: freepik.com @Ambreen

Moraru spune clar: la conducerea ministerului nu trebuie oameni de imagine sau figuri publice. Avem nevoie de un administrator modest, dar ferm. Un om care să pună în funcțiune sisteme de control și responsabilitate. Un manager al educației, nu un politician preocupat de dezbateri televizate.

„Vorbeam despre asta şi în 2007. Cam la fel a rămas.

Cine vine la minister trebuie să fie un administrator modest, dar ferm, al pârghiilor care produc învățare. Nu om de ştiri, nu figură bună în dezbateri. Un om care e lăsat politic să pună în funcțiune sisteme clasice de management şi control al responsabilității”, conchide experta.

 

VEZI ȘI:

Ghiozdane pierdute, stilouri rătăcite și caiete uitate la școală. Oana Moraru: „Deprinderea de a ține minte obiectele personale se formează în ani. Unii copii sunt predispuși la a pierde”

Oana Moraru, despre tipurile de conflicte dintre părinți și copii: „Asta e o ceartă foarte dureroasă!”

„E ceva în noi, părinții, care ne-a păcălit pe toți!” Oana Moraru explică de ce ai un copil care „nu înțelege”: „Ai așteptarea ca vocea de interior să-i șoptească: «Uite, vezi? Mama ta are dreptate»”

„De ce nu fac profesorii performanță cu elevii lor?” Dragoș Pătraru arată clar unde greșește sistemul educațional: „Un copil nu poate reuși doar mergând la școală și având dascăli cu salarii bune”

O învățătoare, care predă la clasa a II-a, dezvăluie cele 3 abilități de bază pe care mulți dintre elevi nu le stăpânesc: „Generațiile trecute le învățau încă din grădiniță”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel