”Unul mănâncă prea mult și celălalt mănâncă puțin... ce să fac”: Probleme de alimentație

Data publicării:
Fotografie de la August de Richelieu/ Pexles
Fotografie de la August de Richelieu/ Pexles

Cum să te comporți când unul dintre frați nu pare să se satură niciodată, în timp ce celălalt este aproape indiferent la mâncare? Adesea, soluția este o schimbare a obiceiurilor alimentare ale întregii familii.



Nu este deloc neobișnuit ca cei implicați în alimentația pediatrică să întâlnească familii în care unul dintre copii mănâncă mult, iar celălalt nu are poftă de mâncare. O dilemă care din punct de vedere practic și organizatoric pune familia în mare dificultate, deoarece este chemată să gestioneze două situații nu doar foarte diferite una de cealaltă, ci absolut opuse.
De fapt, cum putem stăpâni apetitul nestăpânit al unui copil dacă frățiorul arată o indiferență aproape absolută față de multe, dacă nu toate, alimentele?
Poate fi valabilă regula interdicției pentru unul și facilitarea, întotdeauna și în orice caz, pentru celălalt? Mai simplu spus, poți limita accesul unei persoane la o cămară plină cu fiecare delicatesă pregătită pentru a stârni interesul și apetitul celuilalt?

Fratele mâncăcios

Problema este complexă și merită o analiză atentă. Așa-zișii copii „mâncăcioși” manifestă adesea un soi de compulsivitate care îi determină, mai ales în orele după-amiezii pe care le petrec acasă, să caute continuu alimente reconfortante, adică alimente bogate în grăsimi și zaharuri. Acestea sunt atitudini dictate adesea nu atât de apetit, cât de plictiseală, singurătate sau monotonie.

În aceste cazuri este indicat ca familia să respecte un stil alimentar sănătos, lăsând legumele și fructele proaspete la dispoziție copilului și deserturi de sezon, de casă și alte gustări sănătoase (pâine și ulei, iaurt, pâine și dulceață...) - evitarea stocurilor de gustări excesiv de gustoase -, precum și a face după-amiaza o oportunitate de implicare și împărtășire în activități interesante, educative și distractive. activitati .


Un alt truc este să te asiguri că copilul este satisfăcut corespunzător în timpul meselor anterioare (mic dejun, gustare și prânz), pentru a evita riscul postului prelungit, a unui apetit din ce în ce mai necontrolat sau a recurge la una sau mai multe gustări prea devreme după-amiaza. 

Nu se recomandă recurgerea la interdicții. Așa cum este mai bine să eviți comportamentul inconsecvent pentru a-l împiedica pe micul „mâncăcios” de la ceea ce i se acordă fratelui său fără poftă de mâncare.

Fratele fără poftă de mâncare

Aceștia din urmă, puțin interesați de mâncare și momente de convivialitate, vor avea, dimpotrivă, nevoie de o stimulare mai mare. Este important, în acest caz, să nu-l ispitești cu alimente foarte dulci și grase doar ca să-l vezi mănâncă, deoarece această metodă ar putea produce un rezultat opus celui dorit: copilul va fi mulțumit într-o clipă și cel mai probabil va sări peste masa următoare, pierzând astfel o altă ocazie de a mânca corect.

Sfatul valabil este să-l lași să se joace cât mai mult în aer liber și să-i oferi, în loc de dulciuri, chipsuri sau alte gustări industriale, gustări echilibrate și hrănitoar., printre care putem include ciocolata, nuci, dulceața, precum și fructe proaspete clasice. Deci, da la pâine și ciocolată neagră, la niște biscuiți cu migdale și nuci, la o felie mică de pâine cu dulceață, la o cană mică de înghețată cu fructe. Gustări sănătoase, delicioase și hrănitoare, în volum mic!

O dietă corectă pentru întreaga familie

Nu există o soluție absolută pentru situații de acest fel, pur și simplu pentru că nicio familie nu este la fel cu alta și niciun copil nu este la fel cu altul. Cu toate acestea, un lucru este cert: comportamentul descris recent nu duce niciodată la soluții satisfăcătoare pentru niciunul dintre copii, punând, în plus, relațiile de familie în pericol. 

Uneori, va fi suficient să schimbi tiparul alimentar al familiei, făcându-l omogen pentru întreaga familie, cu încredere și hotărâre, comunicând astfel ambilor copii că regulile s-au schimbat și că din acel moment și tata și mama vor începe și ei să mănânce în cel mai sănătos mod posibil. Pe scurt, mâncarea noastră este bună și sănătoasă pentru toți cei care o mâncăm în deplină armonie și împărtășire.



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Alimentatie si nutritie
Tagurile articolului: copii frati mancare- alimentatie





DC Media Group Audience
pixel