Află care sunt cei 9 ”aliați” pentru combaterea constipației la copii

Data publicării:
Fotografie de la Gustavo Fring/ Pexels
Fotografie de la Gustavo Fring/ Pexels

Constipația la copii este o problemă foarte frecventă și răspândită. Se caracterizează printr-o scădere a frecvenței mișcărilor intestinale, precum și dificultăți și dureri în momentul  acestor mișcări intestinale. 



La un copil vorbim de constipație dacă defecarea are loc de mai puțin de două ori pe săptămână. În acest articol vă vom prezenta nouă aliați pentru combaterea constipației la copii.

Există mai mulți pași pe care îi puteți lua pentru  a combate constipația la copii  și pentru a le îmbunătăți sănătatea și calitatea vieții.

Care sunt cauzele constipației la copii?

Constipația la copii este adesea legată de stilul de viață și dietă. Cele mai frecvente cauze sunt:

- Lipsa de fibre sau lichide alimentare care poate fi cauzată și de consumul excesiv de produse lactate, carne sau alimente bogate în grăsimi și zahăr.

- Poate fi de natură psihologică: frica de motilitate, de exemplu, este foarte frecventă în rândul copiilor preșcolari.

2. Fotografie... (pexels-karolina-grabowska-4964216_82142700.jpg)

Foto: Karolina Grabowska/ Pexels

- Constipația la copii este un cerc vicios. Dificultatea și durerea pe care copilul le întâmpină atunci când încearcă să își facă nevoile îl pot descuraja să meargă la baie.

- Stresul și schimbările  pot provoca o perioadă de constipație la copii.

- Poate fi, de asemenea, un factor ereditar:  dacă părinții au dificultăți la defecare, copiii lor pot avea aceeași problemă.

- Luarea anumitor medicamente, cum ar fi anticonvulsivante sau antiacide, poate provoca constipație. 

9 aliați pentru combaterea constipației la copii

Odată ce au fost prezentate simptomele și cauzele care provoacă constipația la copii,  este timpul să știm ce acțiuni trebuie întreprinse pentru a rezolva problema.  Mai jos vă vom prezenta 9 mari aliați pentru combaterea constipației la copii.

1. Creșterea fibrelor în alimentație

Alimentele bogate în fibre pot ajuta la combaterea constipației la copii. Fibrele, nefiind digerabile, ajută la curățarea intestinului.  

Acest nutrient nu trebuie să fie neplăcut pentru copii: încercați mere, pere, fasole, ovăz, portocale, banane coapte, pâine integrală și floricele de porumb.

Adăugarea de făină din semințe de in la smoothie-urile cu fructe de casă este o altă modalitate de a introduce fibre în dieta micuților tăi.

3. Fotografie... (alimentatie-bebelus_16619400.jpg)

Foto: Gustavo Fring/ Pexels

2. Aport crescut de lichide

Consumul suficient de apă și alte lichide ajută la facilitarea mișcării scaunului prin intestine. Cantitatea de lichide de care au nevoie copiii variază în funcție de greutate și vârstă. Majoritatea, de vârstă școlară, au nevoie de cel puțin 4 pahare de apă pe zi.

3. Limitați consumul anumitor alimente

În aceste cazuri, trebuie să reduceți consumul de alimente substanțiale, precum și de dulciuri și proteine ​​animale. Acest lucru va ajuta la prevenirea revenirii constipației odată ce dispare.

4. Înmoaie scaunul

În caz de constipație la copii,  se recomandă recurgerea la utilizarea unor produse care ajută la înmuierea scaunului pentru curățarea intestinului. Acestea sunt produse care sunt sigure pentru copii, dar trebuie prescrise de un medic pediatru. În unele cazuri, administrarea acestor produse trebuie să continue timp de câteva săptămâni.

4. Fotografie... (pexels-polesie-toys-4488186_94591200.jpg)

Foto: Gustavo Fring/ Pexels

5. Consumul de fructe

Unele fructe, precum căpșunile sau ananasul, sunt aliați perfecți pentru a lupta împotriva constipației la copii. Ele furnizează multe vitamine și întăresc sistemul imunitar, precum și elimină flora intestinală dăunătoare. Conținutul lor ridicat de apă vă permite să reglați flora intestinală și să combateți constipația și diareea.

6. Alimente probiotice

Alimentele probiotice sunt alimente care conțin microorganisme vii, care rămân active în intestin în cantități suficiente pentru a altera microflora intestinală, atât prin implantare, cât și prin colonizare.

Pot avea efecte benefice atunci când sunt luate în cantități mari. Alimentele care conțin probiotice, cum ar fi iaurtul, promovează, de asemenea, o bună sănătate digestivă.

7. Ore regulate de masă

Deoarece mâncatul stimulează intestinul, mesele regulate pot ajuta copiii să dezvolte obiceiuri intestinale bune. Dacă este necesar, programați micul dejun puțin mai devreme pentru a oferi copilului dumneavoastră șansa să facă o excursie la baie înainte de a merge la școală.

8. Încurajează activitatea fizică

Activitatea fizică ajută la stimularea funcției intestinale normale. Sportul reactivează motilitatea intestinală . De aceea este recomandabil să-ți încurajezi copilul să facă multă mișcare.

9. Creați o rutină

Încercați să creați o rutină după masă, astfel încât copilul să se obișnuiască să meargă la baie. Dacă este necesar, puneți un reductor pe toaletă, astfel încât să fie confortabil. Oferă-i tot timpul de care are nevoie fără să-l grăbești.

Dacă copilul dumneavoastră prezintă unele dintre simptomele enumerate mai sus, vă recomandăm să urmați sfaturile date mai sus, acestea fiind foarte utile pentru combaterea constipației la copii. 

Dacă observați că situația nu se îmbunătățește, vă recomandăm să vă adresați medicului dumneavoastră cât mai curând posibil. 



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Probleme de sanatate





DC Media Group Audience
pixel