Copiii cresc atunci când au febră: Adevărat sau Fals? O credință populară explicată de știință

Data publicării:
Fotografie de la MART PRODUCTION/ Pexels
Fotografie de la MART PRODUCTION/ Pexels

Copiii cresc când au febră? Așa spune credința populară. În acest articol vă spunem ce este adevăr și mit în această credință.



Somnul și odihna sunt elemente vitale pentru toată lumea, dar acest lucru este valabil mai ales pentru copii. S-a demonstrat că nu dormi suficient poate duce la probleme de dezvoltare la copii și alte consecințe.

Somnul este împărțit în faze care se alternează ciclic pe parcursul nopții. Fiecare ciclu durează aproximativ 90 de minute. Finalizarea acestor cicluri este importantă pentru dezvoltarea fizică și psihică a copilului.

În plus, somnul este direct legat de creștere. De fapt, în timp ce dormim, se produce o concentrație mare de hormon de creștere.

Ce este hormonul de creștere?

Hormonul de creștere este o substanță produsă de glanda pituitară, o mică parte a creierului responsabilă cu producerea de hormoni de diferite tipuri.

Hormonul de creștere nu este produs doar în copilărie, ci de-a lungul vieții. Are sarcina de a ne regla dezvoltarea după naștere și, de asemenea, metabolismul. Iată câteva dintre efectele sale asupra corpului uman:

- Crește înălțimea la copii și adolescenți.

- Promovează retenția de calciu și, prin urmare, contribuie la dezvoltarea oaselor.

- Stimulează producția de proteine ​​și distrugerea grăsimilor.

- Ajută la creșterea tuturor organelor, cu excepția creierului.

Lipsa hormonilor de creștere la copii are principalele consecințe ale unei staturi mai mici și o întârziere a dezvoltării sexuale.

2. Fotografie... (pexels-mart-production-7641415_19324000.jpg)

Foto: Mart Production/ Pexels

Copiii cresc când au febră?

Se pare că această credință populară se bazează pe două fapte:

- Febra stimulează producția de hormon de creștere.

- În perioadele de febră sau de convalescență, copilul doarme mai multe ore. Acest lucru se întâmplă deoarece sistemul imunitar produce citokine, molecule care, printre altele, induc somnul.

Ambii factori determină organismul să producă cantități mai mari de hormon de creștere. Așadar, poate însemna că un copil care este mai predispus la febră decât alții va deveni mai înalt? Cu siguranță nu.

Înălțimea noastră este supusă multor factori: genetică, nutriție, factori de mediu etc. Doar pentru că dormi mai mult sau ai febră adesea nu înseamnă că devii mai înalt decât media.

Este important ca copiii să beneficieze de numărul potrivit de ore de odihnă. O rutină corectă de somn le permite să se dezvolte bine, fizic și cognitiv.

Pe de altă parte, știm că credințele și vorbele populare au adesea o explicație științifică și o bază în adevăr.

3. Fotografie... (pexels-gustavo-fring-3985214_88467600.jpg)

Foto: Gustavo Fring/ Pexels

Factori care promovează creșterea în înălțime

Câțiva factori contribuie la înălțimea corpului. Se crede că factorii genetici reprezintă 60 până la 80 % din înălțimea unei persoane. Anumiți factori de mediu, cum ar fi nutriția și exercițiile fizice, pot influența, într-un procent mai mic, creșterea în înălțime.

Până la pubertate, majoritatea oamenilor cresc cu aproximativ doi centimetri în fiecare an. După apariția pubertății, poți crește în înălțime cu până la patru centimetri pe an. C

Dieta pentru creșterea în înălțime

Mănâncă multe proteine slabe

Proteina slabă, precum fasolea, soia și nucile, ajută la promovarea creșterii musculare și a oaselor sănătoase. Carbohidrații simpli, cum ar fi pizza, prăjiturile, dulciurile și sucul, sunt alimente de care trebuie să te ferești.

Consumă mult calciu

Calciul, care se găsește în legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul și kale, ajută la promovarea oaselor sănătoase.

Zinc

Studiile, deși până acum au fost neconcludente, indică o posibilă legătură între deficiențele de zinc și creșterea în înălțime la băieți. Surse bune de zinc includ germeni de grâu, semințe de dovleac și dovlecei și alune.

Vitamina D

Vitamina D promovează creșterea oaselor și a mușchilor la copii și s-a demonstrat că o deficiență îngreunează creșterea în înălțime și determină creșterea în greutate la adolescenți. 

Cantități modeste de Vitamina D pot fi găsite în ciuperci, precum și în alimentele fortificate cu Vitamina D, cum ar fi unele tipuri de lapte și de cereale. Cu toate acestea, marea majoritate a vitaminei D provine de la expunerea la soare. Doar 15 minute pe zi la soare (în medie) îți pot asigura necesarul de vitamină D.



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Probleme de sanatate





DC Media Group Audience
pixel