„NU renunț!” Prof. Laura Roxana Alexandru, apel către cei care pun „etichete defăimătoare”: „Nu stricați truda celor care încă luptă pentru calitatea învățământului românesc!”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
„NU renunț!” Prof. Laura Roxana Alexandru, apel către cei care pun „etichete defăimătoare”: „Nu stricați truda celor care încă luptă pentru calitatea învățământului românesc!” / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @k_samurkas
„NU renunț!” Prof. Laura Roxana Alexandru, apel către cei care pun „etichete defăimătoare”: „Nu stricați truda celor care încă luptă pentru calitatea învățământului românesc!” / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @k_samurkas

În România, învățământul pare să fi devenit terenul favorit al judecăților grăbite. După ce peste 600 de profesori au luat note sub 5 la definitivat, rețelele s-au umplut de ironii: „Cine ne educă copiii?”. Laura Roxana Alexandru, profesor pentru învățământul primar, cu 30 de ani de experiență la catedră, ne amintește că vocația nu se măsoară în bareme sau note, ci în răbdare, iubire și curajul de a rămâne.



Textul scris de prof. Laura Roxana Alexandru este o radiografie a unei cariere trăite sub presiunea constantă a reformei, a adaptării, a lipsei de respect social.

„Rezolvați voi subiectele date la examenul de titularizare, să vedem, elaborați măcar 5 fraze complexe?

Cine sunteți voi să judecați valoarea unui cadru didactic? După o probă? Atât?

Ați stați măcar o lună - două la catedră, timp în care ați avut contact direct cu elevii și apoi contact indirect (ore de pregătire prin cursuri de perfecționare, căci, deh, societatea e în evoluție, aș zice în INVOLUȚIE, dar nimeni ca voi nu ar crede), ședințe cu părinții, redactat planuri de lecție pt generațiile Alpha, Betha etc?” 

CITEȘTE ȘI Titularizare 2025. Marian Staș, expert în educație: „Examenul, depășit de timp. A devenit și el un fel de dinozaur al sistemului de învățământ”

Prof. Laura Roxana Alexandru: „Aș scrie volume despre dezamăgirea pe care o simt după 30 ani la catedră”

Copiii din ziua de astăzi cresc cu TikTok și festivaluri ca „Beach, Please”, iar școala trebuie să concureze cu spectacolul. Iar profesorii trebuie să devină scenariști, regizori, actori și magicieni.

„Ați cautat platforme educaționale, programe cu bani scoși din buzunarul propriu pentru a face predarea atractivă celor care găsesc interesante Festivaluri gen Beach Please?” mai întreabă prof. Laura Roxana Alexandru.

„Așa aș scrie volume despre dezamăgirea pe care o simt după 30 ani la catedră”, adaugă învățătoarea.

FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @daniel-007

„Nu renunț!!!”

Finalul mesajului este poate cea mai emoționantă declarație de dragoste pentru meserie și copii:

„Dar știți voi ceva?

Nu renunț!!!

Nu pentru voi, ci pentru sufletelele pe care sper că le pot atinge cu bagheta mea magică, a unui învățător în varsta de 50 ani, care iubește mult ceea ce face și ceea ce poate face, subliniază prof. Laura Roxana Alexandru.

Ea vorbește în numele celor care nu pleacă, în ciuda salariilor mici, a birocrației sufocante și a stigmatului public. Pentru că iubesc și pentru că încă mai cred în puterea unei lecții bine predate.

Apel la decență!

Încheierea postării învățătoarei Laura Roxana Alexandru este un apel la decență.

„Și ce mă rog...

Să nu stricați unii ca voi cu «etichete defăimătoare» toată această trudă pe care noi, cei care rămânem, luptăm să păstrăm calitatea învățământului românesc!

Semnat:
Învățătoare”

Mesajul profesorului pentru învățământul primar Laura Roxana Alexandru este o lecție în sine despre demnitate, despre rezistență, despre iubirea pentru educație. 

Da, rezultatele de la definitivat sau titularizare trebuie analizate. Dar analiza nu înseamnă batjocură. Ci înseamnă să ne întrebăm: Ce sprijin primesc profesorii debutanți? Ce salarii au? Ce motivație li se oferă?

Nu poți avea profesori excepționali într-un sistem care îi plătește mizerabil și îi tratează ca pe ultimii angajați. Nu poți avea școli de calitate fără dascăli respectați.

Poate că data viitoare, înainte să întrebăm „Cine ne educă copiii?”, să ne întrebăm și „Ce am făcut noi pentru a le da copiilor noștri cei mai buni dascăli?”

VEZI ȘI:

„Nu stricați ce funcționează!” Prof. Claudia Chiru, despre reformele propuse de ministrul David: „Trebuie să pornim de la nevoile școlii românești, nu de la fascinația cu «ce face Europa»”

„Vom asista la un val de demisii!” Revolta din Educație explodează: „Tot ceea ce observăm în ultimul timp este împotriva concepției pedagogice de dezvoltare a învățământului”

Profesoara Alina Dobrin: „Educația NU e doar treaba școlii, e un efort colectiv. Beach, Please!, simptomul unei societăți care își abandonează copiii”

„Omor calificat sub masca reformei Educației”: Prof. Cătălin Zaman, director de școală, mesaj către ministrul Educației: „Nu pot să tac! De ce mințiți? De ce nu spuneți oamenilor adevărul?”

„Nu mai avem timp de experimente. Nu mai avem copii de sacrificat!” Prof. Cătălin Osiceanu trage semnalul de alarmă: „Cât o să țină legea lui Daniel David?”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel