Cel mai mare reproș pentru școală, în forma actuală. Urania Cremene: „Produce peste 50% rebuturi! De ce ne dorim să inventăm roata? De ce chinuim profesorii?”

Data actualizării: | Data publicării:
Cel mai mare reproș pentru școala în forma actuală. Urania Cremene: „Produce peste 50% rebuturi! De ce ne dorim să inventăm roata? De ce chinuim profesorii?” / FOTO: freepik.com @The Yuri Arcurs Collection
Cel mai mare reproș pentru școala în forma actuală. Urania Cremene: „Produce peste 50% rebuturi! De ce ne dorim să inventăm roata? De ce chinuim profesorii?” / FOTO: freepik.com @The Yuri Arcurs Collection

În cadrul emisiunii „Educația la putere” difuzată pe TVR+, experta în parenting Urania Cremene a vorbit despre sistemul educațional românesc. Întrebată care ar fi cel mai mare reproș pe care l-ar face școlii în forma actuală, aceasta a răspuns cu o sinceritate dezarmantă.



„Mi-ar fi foarte greu să pun un punct undeva. Plec dintr-o poziție smerită. Eu nu sunt un specialist în educație formală, eu sunt un specialist în educație parentală și pe asta m-am specializat”, a declarat Urania Cremene. 

Experta a subliniat că atunci când se confruntă cu o problemă, caută întotdeauna ajutorul unui specialist.

„Eu când am o problemă (...), mă duc la un specialist să mi-o rezolve sau să mă ajute să mi-o rezolv. (...) Cred că cea mai mare problemă a acestui sistem astăzi este faptul că toate aceste reforme s-au făcut de niște oameni din afara sistemului și nespecialiști în asta”, a punctat Urania Cremene. 

Un alt aspect punctat de Urania Cremene este tendința României de a încerca să reinventeze metode educaționale în loc să adopte soluții deja testate și validate la nivel internațional.

„În aceste condiții în care atât de multe țări au sisteme educațional formale performante din toate punctele de vedere, noi în continuare ne dorim să inventăm roata. Asta pentru mine este o chestiune pe care o înțeleg foarte puțin”, a declarat aceasta cu un ton dezamăgit. 

SURSA FOTO: freepik.com @oksix

Urania Cremene: „De ce trebuie să chinuim profesorii?”

Urania Cremene a făcut și o comparație cu sectorul privat, arătând cum companiile din România nu ezită să adopte și să implementeze sisteme și practici internaționale de succes.

„De ce companiile private pot să ia sisteme și aplicații și manageri din afară și să-i planteze aici - CEO nostru este din Olanda. Noi de ce nu putem să avem sisteme preluate din afară care să funcționeze și s-au dovedit a fi funcționale?”, a întrebat retoric Urania Cremene.

Experta a adus în discuție și problema birocrației excesive care împovărează profesorii.

„De ce trebuie să facem nu știu câte teste pilot? De ce trebuie să chinuim profesorii cu nu știu câtă hârțogăraie care nu mai e valabilă peste două luni?”

Citește și Relația părinților cu școala, „terifiantă”. Urania Cremene: „Sunt extraordinar de multe dovezi că sistemul NU funcționează! Și îți pui întrebarea: e copilul meu de vină?”

Urania Cremene: „Sistemul de învățământ românesc scoate pe bandă rulantă 50+% rebuturi!”

Experta în parenting Urania Cremene a comparat sistemul de învățământ românesc cu o fabrică defectuoasă. Ea a subliniat că procentul ridicat de analfabeți funcționali este un semn clar al eșecului sistemului educațional.

„O să fac o comparație între sistem și o fabrică de pantofi, medicamente, orice. Dacă acea fabrică ar scoate 54% rebuturi de pe banda de producție, e evident că această fabrică va da faliment. Înainte să se întâmple asta există niște indicatori de calitate, proceduri, oameni”, a explicat Urania Cremene.

Aceasta a subliniat că, în mod similar, sistemul de învățământ ar trebui să aibă mecanisme de control și asigurare a calității. Urania Cremene a continuat prin a evidenția proporția alarmantă de tineri care termină liceul fără să posede abilități de bază în înțelegerea și utilizarea informațiilor, cunoscută sub numele de analfabetism funcțional.

„Ori, sistemul de învățământ românesc scoate pe bandă rulantă 50+% rebuturi! Îmi cer iertare că folosesc această etichetă, dar dacă niște copii care au terminat liceul sunt analfabeți funcțional, înseamnă că sunt, din punct de vedere educație, un eșec al educației pe care nu-l poți pune pe umerii nimănui altcuiva decât pe umerii sistemului”, a conchis Urania Cremene. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Dezvoltare intelectuala





DC Media Group Audience
pixel