Alimente care sporesc fertilitatea

Data publicării:
Alimente care sporesc fertilitatea / FOTO: freepik.com
Alimente care sporesc fertilitatea / FOTO: freepik.com

Dieta slabă influențează în mod direct fertilitatea, potrivit unui nou studiu realizat de Universitatea Rovira i Virgili din Tarragona. Iată câteva alimente care sporesc fertilitatea.



Ritmul de viață, precum și dieta, au un efect direct asupra fertilității femeilor și bărbaților. Există, însă, o serie de alimente care pot ajuta creșterea fertilității. Când un bărbat și o femeie decid că vor un copil,  de obicei, accentul se pune pe femei, pe obiceiurile lor de viață, pe dieta lor, pe caracteristicile sistemului lor reproducător sau pe sănătatea generală.

Cu toate acestea, probleme de infertilitate în cuplu nu sunt exclusive pentru femei. 50% dintre aceste probleme au de-a face cu factorul masculin, potrivit Dr. Maurizio de Rocco, androlog din centrele de andrologie și medicină reproductivă Fertilab Barcelona și Fundació Puigvert.

Iată care sunt alimentele care sporesc fertilitatea

Sursa foto: freepik.com

Un studiu recent realizat de Universitatea Rovira i Virgili din Tarragona, arată că bărbații al căror aport energetic se bazează pe 30% din alimente ultra-procesate sunt mai susceptibile de a avea unul calitatea spermei modificată. Și o calitate modificată a spermei implică mai puține posibilități de a obține o sarcină. De asemenea, potrivit studiului, dieta slabă a bărbatului poate prezenta riscuri și la făt deoarece tatăl poate transmite anumite modificări genetice care îi compromit dezvoltarea sau sănătatea. Iată câteva sugestii de alimente care sporesc fertilitatea:

Omega 3 și DHA (acid docosahexaenoic)

Antioxidanți

Minerale

Nucile  sunt o sursă excelentă de acizi grași omega-3 și, în plus, zinc, seleniu, vitamina C și vitamina E.

Seminte de dovleac: contin zinc si acizi grasi omega-3.

Caju: bogat în zinc și seleniu.

Pătrunjel, ardei roșu, kiwi și portocale: au un conținut ridicat de vitamina C.

Avocado: pe lângă alți nutrienți, conține acizi grași omega-3.

Roșia: constituie un aport mare de licopen, un carotenoid antioxidant.

Alte obiceiuri sănătoase 

Sursa foto: freepik.com@jcomp

Dr. Antich indică faptul că “există multe cazuri de îmbunătățiri substanțiale după mici modificări” legate de alimentație. Specialistul în fertilitate recomandă sportul, cum ar fi mersul pe jos, patinaj sau yoga sau odihna, dar și evitarea stresului, anxietății. Pentru a avea un copil, este important, în ceea ce privește bărbatul, să nu mănânce alimente prelucrate, produse cu conținut ridicat de zahăr, băuturi răcoritoare, prăjite sau congelate pre-fierte.

În prezent, există aproximativ 15% dintre cuplurile de vârstă reproductivă care suferă de infertilitate. În acest procent, aproximativ 30% dintre cazuri sunt legate de cauze de origine masculină. În plus, încă 20% în plus corespund cazurilor în care ambii membri ai cuplului au o problemă de fertilitate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Recomandari si sfaturi





DC Media Group Audience
pixel