Conform unui studiu, din această clasă băieții încep să devină mai buni la matematică

Data publicării:
Conform unui studiu, din această clasă băieții încep să devină mai buni la matematică / FOTO: Freepik.com@freepik
Conform unui studiu, din această clasă băieții încep să devină mai buni la matematică / FOTO: Freepik.com@freepik

În ce moment al școlii devin băieții mai buni la matematică decât fetele? Un studiu realizat de Direcția pentru Evaluare, Prognoză și Performanță (Depp) oferă câteva răspunsuri interesante.



În luna septembrie 2024, elevii de la clasa pregătitoare până la clasele a VI-a, a VIII-a și a IX-a au susținut teste standardizate. Rezultatele acestora au fost analizate de Depp pentru a identifica diferențele de performanță între băieți și fete.

Ce au arătat aceste date? Fetele sunt mai bine pregătite decât băieții în domeniul limbilor străine, având, de asemenea, un nivel aproape egal cu al băieților în domenii precum istoria, geografia și științele. Pe de altă parte, la matematică, băieții au obținut scoruri superioare față de fete.

Citește și „Școlile trebuie să-și schimbe urgent abordarea!” Studiul care schimbă tot ce știai despre succesul școlar: „Asta e cu adevărat important, NU notele!”

Aceste rezultate ridică întrebări importante despre evoluția educațională a băieților și fetelor și despre modul în care sunt abordate materiile, în special matematica, în școlile din diferite etape ale învățământului.

Studiul sugerează că, în ciuda performanțelor similare la alte discipline, băieții tind să aibă un avantaj în domeniul matematicii pe măsură ce înaintăm în școală. Acest lucru ar putea reflecta factori de ordin psihologic, educațional sau chiar cultural, care influențează modul în care băieții și fetele se raportează la această materie.

Începând din învățământul preșcolar și clasa pregătitoare, fetele sunt, de obicei, mai bune la matematică decât băieții. Totuși, această tendință nu persistă mult timp. În timp ce fetele obțin scoruri bune la rezolvarea problemelor în prima parte a anului școlar, băieții le depășesc în performanță pe măsură ce anul avansează. De fapt, diferențele continuă să se adâncească în clasele primare, ajungându-se la un interval semnificativ începând cu clasa a IV-a, iar în clasele a VI-a și a VIII-a se stabilizează.

Diferențele cele mai mari între băieți și fete se observă în rapiditatea cu care aceștia rezolvă exercițiile, cum ar fi compararea numerelor. Dacă la începutul anului școlar această diferență este aproape insesizabilă, ea devine din ce în ce mai evidentă pe măsură ce progresează. Totuși, fetele păstrează un ușor avantaj în domeniul geometriei și al exercițiilor ce implică identificarea formelor prin asamblare, domenii care nu presupun lucrul cu numere, conform cercetărilor realizate de Depp.

Aceste observații sugerează că, deși fetele sunt mai bune la matematică la început, băieții reușesc să recupereze rapid acest decalaj pe măsură ce progresează în școală, mai ales în domeniile care presupun calcule și manipularea numerelor. Aceste diferențe pot fi influențate de factori educaționali sau de gen, iar modul în care sunt prezentate și abordate anumite exerciții poate avea un impact semnificativ asupra performanțelor elevilor.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Educatie




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel