Prof. Claudia Chiru, despre ce trebuie să facă Ministerul Educației pentru profesori: „Birocrația toată tăiată, suport psihologic, consiliere profesională! Vreau să fiu întrebată dacă sunt bine!”

Data actualizării: | Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Prof. Claudia Chiru, despre ce trebuie să facă Ministerul Educației pentru profesori: „Birocrația toată tăiată, suport psihologic, consiliere profesională! Vreau să fiu întrebată dacă sunt bine!” / FOTO: freepik.com @Wavebreak Media
EXCLUSIV
Prof. Claudia Chiru, despre ce trebuie să facă Ministerul Educației pentru profesori: „Birocrația toată tăiată, suport psihologic, consiliere profesională! Vreau să fiu întrebată dacă sunt bine!” / FOTO: freepik.com @Wavebreak Media

Profesorii riscă epuizarea după mărirea normei didactice cu două ore. Prof. Claudia Chiru vorbește despre birocrație, lipsa sprijinului psihologic, formare inadecvată și resurse pedagogice prost utilizate. Ce măsuri urgente cere Ministerului Educației pentru a proteja cadrele didactice?



„Care sunt mecanismele de sprijin pe care Ministerul Educației ar trebui să le ofere profesorilor ca să prevină epuizarea asta despre care vorbiți?” a întrebat moderatoarea emisiunii Părinți Prezenți, Loredana Iriciuc.

„În primul rând, trebuie să reducă birocrația. Dacă vor să rămânem așa cu cele două ore - că am înțeles astăzi (n.r. - 8 septembrie) de la domnul ministru că nu se mai poate face nimic, dar apoi spune că e temporar, nu știm ce să mai credem - trebuie să nu mai avem birocrație, susține profesoara pentru învățământul primar Claudia Chiru.

„Eu nu mai vreau să fiu secretară, nu mai vreau să fiu psiholog, nu mai vreau să fiu paznic, nu mai vreau să fiu! Vreau să vin ca o floare, vreau să mă așez, să fac orele pe care trebuie să le fac, și apoi nu mai vreau să fac nimic. Nu mai vreau niciun grup de WhatsApp, nu mai vreau ședințe cu părinții seara. Eu astăzi am ședință cu părinții la ora 19:00. Puteam s-o pun și mai devreme, dar oamenii n-au timp, oamenii se duc la serviciu și atunci eu nu pot să le impun oamenilor să plece de la serviciu. Am zis că mă duc eu mai târziu. Mă duc la ora 19:00 la școală la ședință. Și asta trebuie să fac în fiecare lună. Și, apoi, de la școală din sectorul 3, eu plec în Voluntari Pipera unde stau. Am și eu copil, am și eu familia mea.

Iată, să-mi spună domnul ministru în care ore, în ce număr de ore se încadrează ceea ce-i spun.

Deci, nu mai vreau telefoane, nu mai vreau WhatsApp, nu mai vreau ședințe, nu mai vreau hârtii, nu mai vreau semnarea condicii. Semnăm condica aia în fiecare zi. Și eu trebuie să scriu numele, trebuie să scriu materia. Pentru ce?

Deci, mecanisme de sprijin, da? Birocrația toată tăiată! mai explică profesoara.

Prof. Claudia Chiru: „Nu este normal ca un cadru didactic în 2025 să nu știe”

Profesoara atrage atenția asupra folosirii greșite a resurselor pedagogice moderne. Există platforme și instrumente precum Kahoot sau ChatGPT, dar mulți profesori nu știu să le folosească în mod eficient.

Resurse pedagogice moderne. Atenție! Nu avem nevoie neapărat de resurse pedagogice moderne pentru că avem, există. Nu știm să le folosim. Și mă întorc la calitatea cadrelor didactice. Nu este normal ca un cadru didactic în 2025 să nu știe de existența Kahoot-ului, să nu știe de Chat GPT, să nu știe de lucrurile acestea. GPT-ul trebuie folosit în favoarea noastră, în sprijinul nostru, nu să ne fie frică și să le spunem copiilor: nu folosiți, nu folosiți, nu folosiți. Păi, ei vor folosi!

Noi trebuie să-l folosim și să-i învățăm cum să-l folosească ca să poate să-l domine. Noi avem supremația aici!

Resurse pedagogice moderne și cine le folosește. Și iar avem anul acesta catalog electronic, anul trecut nu l-am avut, nu știm dacă-l mai avem la anul. A venit Adservio, a venit Brio. Adică, ei fac bani din învățământ pe spatele nostru. Păi, cei care fac bani din învățământ și pe manuale și pe platforme și pe tot felul de lucruri, să taie banii de la ei și să dea la buget, că la mine nu ajung banii ăia. Eu am același salariu în fiecare lună chiar dacă folosesc Adservio, chiar dacă fac hârtii, chiar dacă stau cinci ore, chiar dacă stau nouă. Și ei își umplu banii pe cârca noastră.

Aș vrea să văd manuale făcute de profesori care știu despre ce vorbesc și știu cu ce se mănâncă și aș vrea să văd resurse educaționale gândite de profesori, fără greșeli. Aș vrea să văd cadre didactice care nu vorbesc greșit, aș vrea să văd politicieni care nu vorbesc greșit”, mai susține prof. Claudia Chiru.

Consiliere profesională

Burnoutul nu apare doar din volumul de muncă, ci și din lipsa sprijinului emoțional. Prof. Claudia Chiru cere consiliere profesională constantă.

Suport psihologic și wellbeing. Consiliere profesională. Eu vreau să fiu întrebată, o dată pe săptămână, dacă sunt bine dacă îmi lipsește ceva și dacă am fost cumva victima bullyingului, a agresiunii, agresivității părinților, de exemplu, sau poate a copiilor.

Păi, eu mă întâlnesc cu părinții în școală, pe mine mă cunosc părinții din școală, păi, nu mă salută. Deci, tu te întâlnești cu mine pe holul școlii și nu zici bună dimineața cu copilul de mână și apoi zici că-ți fac eu analfabeți funcțional? Păi, care-ii problema? Unde e problema?

Tu, părinte, când ai intrat în școală, tu trebuie să saluți de la poartă de la portar până la profesor pe oricine întâlnești. 100 de oameni întâlnești, de 100 de ori dai bună ziua pentru că-i arăți copilului tău lucrul acesta. Nu poți să intri într-o școală și să te faci că nu vezi, să zici: hai, mamă, că mergem repede că noi avem treabă. Nu, dumneavoastră nu aveți treabă.

Suport psihologic și wellbeing, deci asta vreau. Vreau să mă întrebe cineva în fiecare săptămână dacă sunt în burnout, dacă am fost subiectul bullyingului, dacă mă simt agresată, dacă am tot ce-mi trebuie, dacă am cu ce să scriu la tablă. Așa e normal, adaugă prof. Claudia Chiru.

Formare continuă relevantă, nu teorie de carton

Prof. Claudia Chiru insistă pe formarea continuă practică, adaptată realității din clasă. Cursurile teoretice, decuplate de nevoile profesorului, nu aduc niciun beneficiu.

Formare continuă relevantă, cursuri practice adaptate la nevoile reale din clasă, nu teorie deconectată de realitate.

Dacă ne întrebați cum să facem, știm cum să facem asta, dar dumneavoastră preferați să luați firme, să luați companii care participă la licitații, care fac bani cu lucrul acesta și apoi ne spuneți nouă că nu putem. Bine!” subliniază cadrul didactic.

Recunoaștere și salarizare corectă

Salariul nu reflectă responsabilitățile crescute și stresul profesional. Profesoara spune că acceptă sacrificiul temporar, dar refuză să-și compromită profesionalismul și starea de bine.

Recunoaștere și salarizare corectă, pe ultimul loc. Eu sunt conștientă că nu sunt bani pentru mărirea salariilor și, na, asta este realitatea, trebuie să ne sacrificăm anul acesta, dar nu sunt de acord să sacrificăm profesionalismul, puterea profesionalismului, demnitatea noastră și starea de bine. Cu asta nu sunt de acord!” conchide prof. Claudia Chiru.

URMĂRIȚI EMISIUNEA PĂRINȚI PREZENȚI - EPISODUL CU PROF. CLAUDIA CHIRU - INTEGRAL:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel