Prof. univ. dr. Lavinia Betea: „Mi se pare o blasfemie, ceva care încalcă legile firii, când vezi câte un tânăr cu câte 6-7 facultăți absolvite, cu nu știu câte masterate”

Data actualizării: | Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Prof. univ. dr. Lavinia Betea: „Mi se pare o blasfemie, ceva care încalcă legile firii, când vezi câte un tânăr cu câte 6-7 facultăți absolvite, cu nu știu câte masterate”/ FOTO: freepik.com@jomkwan
EXCLUSIV
Prof. univ. dr. Lavinia Betea: „Mi se pare o blasfemie, ceva care încalcă legile firii, când vezi câte un tânăr cu câte 6-7 facultăți absolvite, cu nu știu câte masterate”/ FOTO: freepik.com@jomkwan

Prof. univ. dr. Lavinia Betea atrage atenția asupra unei tendințe pe care o consideră excesivă în societatea actuală: goana după diplome.



În noua ediție de la DC Edu, moderată de Sorin Ivan, aceasta a subliniat că de-a lungul timpului oamenii au fost obligați să fie pragmatici, iar accentul pus astăzi pe numărul de studii și certificări ar reprezenta o îndepărtare de realitate.

„Să ne întoarcem la istorie. Oamenii au fost nevoiți să fie întruna pragmatici. Nouă ni se pare acum, poate, după atâtea elogii aduse umanismului, că așa s-a trăit întotdeauna, dar individul în sine a fost obligat la pragmatism și la un pragmatism feroce pentru a-și asigura trebuințele de bază ale existenței. Ce putea să fie mai pragmatic decât munca agricultorului? Și agricultorii au fost cei mai mulți de-a lungul istoriei. Ce putea să fie mai pragmatic decât războinicul, a fost o castă, exista în toate societățile, trimis într-un conflict decis de elitele vremii sale?

Noi ne victimizăm, cred că, prea mult și exagerăm cu aceste victimizări și cred că ar trebui să reevaluăm viziunea asupra societății, asupra înzestrărilor indivizilor, asupra motivațiilor lor, pentru că în ultima perioadă mi se pare mie, poate că greșesc, n-am citit niciun studiu, prea se pune un mare accent pe durata de școlarizare, pe diplome prea multe.

Sincer vă spun, mi se pare o blasfemie, ceva care încalcă legile firii, când vezi câte un tânăr cu câte 6-7 facultăți absolvite, cu nu știu câte masterate. Sigur, ca om al școlii, erau niște contracte de muncă în care te angajai să nu aduci prejudicii materiale și morale instituției unde lucrezi și asta însemna nici să nu le atragi atenția studenților că prea multe studii, făcute așa cum le fac acum, nu sunt puncte în plus pentru angajatori.

(...) Dacă eu m-aș duce în sala de curs acum și le-aș spune studenților că pentru noi, dascălii, profesorii care am absolvit înainte de 1990, era obligatorie stagiatura și era obligatoriu ca în acei 3 ani tu să faci planuri de lecții, să nu poți intra la clasă dacă nu ai umplut 6-8 coli de hârtie cu obiectivele lecției, cu metodologia, cu toate momentele lecției, cu ce îi întrebi tu pe elev, cu ce îți răspund ei ție, și după aceea erai obligat să faci schițe de lecții, și, în plus, nu se punea în discuție că ai putea fi plătit că te trimiteau să faci parte din comisiile de votare, de la recensăminte, să faci tot felul de rapoarte, nu te-ar crede", a declarat prof. univ. dr. Lavinia Betea. 

CITEȘTE ȘI

Prof. univ. dr. Lavinia Betea, despre cauzele analfabetismului funcțional: „Pregătirea cadrelor didactice este una dintre ele. Nu cei mai buni profesori rămân în învățământ” / VIDEO

INTERVIUL INTEGRAL POATE FI VIZUALIZAT MAI JOS:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel