Copiii cu stimă de sine scăzută au aceste trei comportamente care sunt semne de avertizare

Data publicării:

Stima de sine este pilonul pe care se construiește sănătatea emoțională a oricărei persoane, în special în copilărie.



Un copil cu o stimă de sine sănătoasă are capacitatea de a face față provocărilor vieții cu reziliență și optimism.

Cu toate acestea, atunci când stima de sine este afectată sau scăzută, copiii pot manifesta anumite comportamente care dezvăluie o luptă internă intensă. Descoperiți aici trei comportamente specifice care sunt semne de avertizare și cum le puteți aborda pentru a-i însoți pe copii cu respect și empatie.

1) Evită experiențele noi sau "expunerea".

2) Sunt foarte duri cu ei înșiși

3) Ei caută întotdeauna aprobarea și validarea mediului.

Cum să acționăm?

Ajutați-i pe copii să-și dezvolte o stimă de sine pozitivă și încrederea în propria judecată. Promovați autoreflecția întrebându-i cum se simt în legătură cu munca lor sau ce cred despre realizările lor.

De exemplu, dacă un copil vă arată un desen, în loc să spuneți pur și simplu "Ce frumos!", puteți spune "Ce îți place cel mai mult la desenul tău?". Acest lucru îl încurajează pe copil să învețe să își aprecieze propriile eforturi și realizări, indiferent de opiniile din exterior.

5 reguli care cresc stima de sine la școlari (6-12 ani)

Regula 1: Ghiozdanul și lecțiile le pregătești. Însoțiți-vă copilul spre autonomie treptată față de principala lui datorie, adică școala, începând cu grija pentru materii. Lasă rechizitele la îndemână, arată-i cum să le organizeze și cum să fie ordonat: la început îl vei ajuta, apoi încet-încet vei verifica doar la sfârșit, până nu mai este necesar. Dar nu spune „Fă-o singur pentru că ești mare acum”: este o frază centrată pe adulți, a fi mai în vârstă nu înseamnă automat dobândirea de abilități. În schimb, spune „Fă-o singur pentru că ești capabil”, altfel creșterea va fi legată doar de lucruri neplăcute, cum ar fi lipsa de scutec, suzetă sau ghiozdan gata făcută.

Regula 2: Când preferi să îți faceți temele?

Dacă negocierea regulilor încurcă copiii mai mici, în timpul școlii primare ajută la respectul de sine pentru că marchează creșterea și recunoaște o creștere a abilităților pe care copiii simt că le au.

Poți să îi spui: „Trebuie să-ți faci temele până la cină. Apoi, dacă vrei să o faci înainte sau după ce te joci, ești liber să alegi ”.

Regula 3: Efectele alegerilor lor

Dacă le oferi mici ferestre de luare a deciziilor, atunci trebuie să mergi până la capăt și să-i faci să măsoare efectele alegerilor lor, deși poate ai înțeles deja că sunt problematice: De exemplu, copilul tău ar putea decide să se joace înainte de a începe să-și facă temele, dar apoi se chinuie să se detașeze de joc și să-și găsească dorința de a studia.

Dacă se confruntă cu acest disconfort, poate înțelege că trebuie să-și schimbe strategia, dar dacă în schimb decizi mereu pentru el sau îndrepti situația, el nu va tolera impunerea fără a-i percepe bunătatea.

Alegerea este foarte dificilă chiar și pentru adulți, de aceea important este să-i antrenezi de la această vârstă cu lucruri mărunte.

Dacă la început alegerea îi paralizează, ei vor înțelege treptat că toate acestea sunt situații reversibile.

Încercați într-un fel, dacă nu merge schimbați. Amintiți-vă că nu trebuie să transmiteți copiilor dumneavoastră comportamente perfecte, ci cele mai bune criterii cu care să acționați în care greșelile sunt acceptate. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Parenting




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel