Nu trebuie să recurgi la recompense sau șantaj!
Legumele sunt importante pentru o viață sănătoasă, iar cu cât consumăm mai multă varietate, cu atât beneficiile sunt mai mari.
Totuși, mulți copii refuză să le mănânce. În aceste situații, părinții încearcă adesea trucuri, de la ascunderea legumelor în mâncare până la promisiunea unui desert. Aceste metode nu sunt cele mai eficiente.
Știința arată că secretul stă în expunerea constantă. Nu trebuie să faci nimic spectaculos, ci doar să oferi legumele în mod repetat și să ai răbdare.
Un studiu realizat în Olanda, pe aproape 600 de copii cu vârste între 1 și 4 ani, arată că perseverența și răbdarea sunt cele mai bune strategii. Oferirea legumelor o dată sau de două ori nu este suficientă pentru ca cei mici să le accepte. Copiii trebuie să încerce o legumă de opt până la zece ori înainte să înceapă să le placă.
Este important să înțelegi că cei mici trebuie să se familiarizeze cu legumele: texturile, aromele și culorile lor. În plus, studiul arată că o recompensă ocazională poate fi utilă, dar aceasta nu trebuie să fie alimentară.
Autocolantele sau coronițele de hârtie sunt suficiente și au fost folosite cu succes în cercetare.
Este normal să fie nevoie de opt-zece încercări pentru ca o legumă să devină atrăgătoare pentru copii. Trebuie să le oferi legumele de cel puțin atât de multe ori.
Dacă depășești acest număr și copilul încă refuză, poți face o pauză și să reîncerci mai târziu. Gusturile copiilor se schimbă pe măsură ce experimentează alimente și condimente noi, iar odată cu vârsta, curiozitatea îi determină să încerce lucruri noi.
Ce trebuie să conțină pachetul cu mâncare pentru școală: Idei care mențin mintea copiilor ageră
Ce alimente urăsc copiii cel mai mult: ce arată un sondaj recent
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.