„Este bullyingul o invenție modernă? Se exagerează?” Psihoterapeutul Diana Todeancă lămurește părinții: „E important să ne uităm asupra contextului”

Data publicării:
„Este bullyingul o invenție modernă? Se exagerează?” Psihoterapeutul Diana Todeancă lămurește părinții: „E important să ne uităm asupra contextului” / FOTO: freepik.com @Vlas Telino studio
EXCLUSIV
„Este bullyingul o invenție modernă? Se exagerează?” Psihoterapeutul Diana Todeancă lămurește părinții: „E important să ne uităm asupra contextului” / FOTO: freepik.com @Vlas Telino studio

Unele persoane susțin că bullyingul este o invenție modernă. Psihoterapeutul Diana Todeancă a vorbit în cadrul emisiunii Părinți Prezenți despre ce este de fapt fenomenul bullying.



Mulți oameni au început să se întrebe dacă acest fenomen, cunoscut acum sub numele de bullying, este cu adevărat o problemă specifică timpurilor noastre sau doar o nouă etichetă pentru un comportament vechi.

Întrebată în cadrul emisiunii Părinți Prezenți, marca PărințisiPitici.ro, ce este bullyingul de fapt, psihoterapeutul Diana Todeancă susține că a existat dintotdeauna, dar poate că nu era conștientizat sau etichetat în trecut în aceeași măsură.

„Cred că invenția modernă este mai degrabă termenul de bullying decât actul în sine. Bullyingul există și cred că a existat dintotdeauna. Era un pic mai puțină conștientizare asupra acestui fenomen. Acum, împrumutând termenul de bullying, înțelegem și putem pune o etichetă acestui fenomen care se întâmpla oricum și înainte să preluăm noi denumirea din engleză. Ce înseamnă mai exact? Înseamnă acele acțiuni repetate, fie agresive, fie violente, chiar loviri și injurii, umilință din partea unui agresor”, susține Diana Todeancă.

Citește și Reacția corectă a copilului în fața bullyingului. Psihoterapeut Diana Todeancă: „Fenomenul se diminuează și chiar se oprește dacă face asta” / VIDEO

Psihoterapeut Diana Todeancă: „NU orice incident este bullying!”

Există o tendință de a eticheta orice formă de hârjoneală sau comportament nepotrivit ca fiind bullying, și asta poate ridica întrebări cu privire la exagerare. Psihoterapeutul Diana Todeancă a lămurit lucrurile cu privire la această perspectivă. Este important să facem distincția între situațiile cu adevărat dăunătoare și cele care reprezintă interacțiuni mai ușoare sau obișnuite în rândul copiilor sau adolescenților. 

„E foarte important să înțelegem că nu orice incident este bullying. Cred că e important să ne uităm asupra contextului. Este bullying dacă se întâmplă de mai multe ori și dacă există intenție. Dacă un copil împinge alt copil că alergau la sport și voia unul dintre ei să ajungă mai repede, asta nu înseamnă că este bullying. Dacă lucrul ăsta se întâmplă de mai multe ori cu intenția unuia dintre copii de a face rău, de a-l necăji pe celălalt și dacă există un dezechilibru de putere (iarăși un aspect foarte important!) atunci da, vorbim despre bullying pentru că despre asta e vorba: despre faptul că un anumit copil are mai multă putere dintr-un anumit punct, dintr-o anumită perspectivă față de celălalt, iar celălalt se simte inferior, neajutorat, simte că nu poate să-i facă față”, a mai punctat psihoterapeutul.

Vezi și Statisticile legate de bullying, alarmante! De la ce vârstă apare? Psihoterapeutul Diana Todeancă: „Chiar și de la grădiniță” / VIDEO

Urmăriți emisiunea integrală: 



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Bullying




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

DC Media Group Audience
pixel