Șapte moduri de a-ți face copiii să mănânce mai bine în fiecare zi, fără ca ei să-și dea seama

Data publicării:
Șapte moduri de a-ți face copiii să mănânce mai bine în fiecare zi, fără ca ei să-și dea seama / FOTO: Unsplash @Pablo Merchán Montes
Șapte moduri de a-ți face copiii să mănânce mai bine în fiecare zi, fără ca ei să-și dea seama / FOTO: Unsplash @Pablo Merchán Montes

Sănătatea și fericirea copiilor noștri sunt cu siguranță prioritățile noastre, indiferent de vârsta lor. Cu cât cresc, apar și noi provocări, așa că să le oferim cele mai bune șanse de a crește sănătos este esențial.



Când vine vorba de alimentație, este important să ne amintim că forțarea copiilor să mănânce sănătos nu este o opțiune bună. Nutriționiștii precum Julio Basulto subliniază că acest lucru nu doar că nu este etic, ci poate fi contraproductiv. Mai degrabă, ar trebui să le oferim opțiuni sănătoase și să încurajăm un mediu în care să descopere gusturi noi și să dezvolte preferințe alimentare sănătoase.

Un alt aspect important este evitarea alimentelor procesate. Studiile demonstrează cât de dăunătoare pot fi acestea pentru sănătatea copiilor, inclusiv impactul asupra creierului lor și legătura cu riscul de depresie. În plus, ele au un rol semnificativ în creșterea ratei de obezitate infantilă, ceea ce este o problemă serioasă în multe țări.

Citește și Este pâinea sănătoasă? Au început să circule zvonuri cum că ea ar fi „diavolul” în alimentația noastră: Cât de des o poate consuma un copil?

Ce îi poți spune unui copil ca să înceapă să mănânce bine?

Cum să convingi un copil să mănânce mai sănătos? Ei bine, iată câteva idei și trucuri care vă pot ajuta să vă apropiați de acest obiectiv și să îi încurajați pe cei mici să adopte obiceiuri alimentare mai bune:

„Hai să mâncăm împreună!”

Cu toate că viața noastră agitată ne poate determina să luăm mese separat, încercați să faceți loc pentru mesele în familie. Studiile arată că atunci când stăm cu toții la masă, copiii mănâncă mai bine și mai sănătos și evită junk food-ul.

„Vrei să încerci? Și dacă nu-ți place, nu mănca mai mult”

Cu această abordare, evitați conflictele legate de alimentele pe care copilul poate să nu le placă. Le oferiți o șansă de a încerca noi gusturi fără presiunea de a mânca mai mult dacă nu le plac.

„Îți dau foarte puțin și dacă vrei mai mult îți mai dau”

Învățați copiii să nu arunce mâncarea și să respecte ceea ce au în farfurie. Reducerea risipei alimentare este importantă, mai ales având în vedere cantitatea uriașă de mâncare aruncată anual.

„Poți să mănânci asta, dar în anumite condiții”

Nu este necesar să interziceți un aliment pentru totdeauna, dar puteți stabili reguli rezonabile pentru a menține un stil alimentar sănătos.

„Îmi place, o să mănânc”

Exemplul pe care îl oferiți în privința alimentației este esențial. Copiii vă urmăresc și pot fi influențați pozitiv dacă văd că apreciați și mâncați alimente sănătoase.

„Mă poți ajuta să pregătesc acest fel de mâncare?”

Încurajați-i pe cei mici să participe la pregătirea mâncării. Le puteți oferi ocazia să se implice și să-și exprime creativitatea în bucătărie.

„Ne gândim împreună la meniul de mâine?”

Implicați-i în planificarea meselor. Discutați împreună ce veți mânca în zilele următoare. Aceasta poate stimula interesul pentru mâncare și îi poate face să fie mai deschiși la încercarea de noi alimente.

Vezi și Câte ouă poate mânca un copil pe săptămână? Expert în nutriție: „Probabil că toți am auzit de acasă că nu e bine să le mănânci în fiecare zi”



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Alimentatie si nutritie





DC Media Group Audience
pixel