Un obicei considerat „jenant” în școala primară ascunde un potențial intelectual ridicat

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Educatie
Un obicei considerat „jenant” în școala primară ascunde un potențial intelectual ridicat / foto: freepik.com@eyeem
Un obicei considerat „jenant” în școala primară ascunde un potențial intelectual ridicat / foto: freepik.com@eyeem

Un studiu recent arată că elevii care foloseau degetele pentru a face calculele, în primii ani de școală, au dezvoltat mai târziu abilități matematice mai puternice. 



Potrivit lui Stephen Beech de la Talker News, un nou studiu publicat în revista Developmental Psychology a concluzionat că copiii care foloseau degetele pentru calcule când erau mici au dezvoltat mai târziu abilități matematice mai puternice.

Concret, copiii cu vârste între patru și șase ani și jumătate, care adunau numere pe degete, aveau abilități mai bune la adunare în momentul în care au ajuns la vârsta de șapte ani.

 

SURSA FOTO: Freepik.com@gpointstudio

Un alt studiu realizat în Franța a arătat că 30% dintre învățătorii de clasa întâi cred că elevii care numără pe degete se chinuie să înțeleagă conceptele matematice. Însă autoarea principală a noului studiu, dr. Catherine Thevenot de la Universitatea din Lausanne, Elveția, a spus că acest lucru nu este adevărat.

„Număratul pe degete nu este doar un instrument pentru reușite imediate la copiii mici, ci un mod de a susține dezvoltarea unor abilități avansate de aritmetică abstractă”, a declarat ea. „Această cercetare sprijină ideea de a încuraja copiii să își folosească degetele în calcule, fără teama că vor rămâne blocați în strategii limitate.”

Cercetările au fost realizate pe copii între patru și șapte ani și au arătat că cei care adunau pe degete aveau performanțe mai bune la adunări când au ajuns la șapte ani.

Profesorii cred că număratul pe degete ar fi un semn că elevii nu înțeleg conceptele matematice

SURSA FOTO: Freepik.com@freepik

Deși unii profesori cred că număratul pe degete ar fi un semn că elevii nu înțeleg conceptele matematice, cercetătoarea principală la studiu spune că acest obicei nu trebuie descurajat: de fapt, ar susține dezvoltarea unor abilități avansate de gândire abstractă.

Studiul a urmărit un grup de elevi elvețieni și a constatat că cei care au folosit degetele pentru calcule, dar au renunțat la acest obicei la vârsta de șapte ani, au înregistrat cele mai ridicate rezultate în exercițiile matematice ulterioare.

De asemenea, lucrarea arată că număratul pe degete ar trebui încurajat la vârste fragede — fără teama că va deveni o dependență — deoarece poate fi o punte spre gândirea matematică complexă.

Rezultatele vin ca un semnal pentru profesori și părinți: nu toți copiii care calculează pe degete sunt „slabi la matematică” — unii, dimpotrivă, sunt pregătiți pentru performanțe intelectuale superioare.

CITEȘTE ȘI

Copiii care numără pe degete au rezultate mai bune la matematică

Un profesor universitar de la Yale spune, după ani de cercetări, care e cel mai bun predictor al succesului la școală: „Nu e doar teorie!”

Sfaturi prețioase pentru un an școlar productiv

Ai un copil de 3 ani și îl înveți să numere? Greșești. Psihoterapeut Cristina Gemănaru: Mai bine învață-l acest lucru

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel